Програма

за уебинара на 12.09. – 13.09.2022 г.

12.09.2022 г.

9:00 – 9:30 ч.    Откриване

Линк: Присъединете се към срещата

Водещ: Людмил Бонев

Въпроси:

  • Какво се очаква от учениците в уроците по компютърно моделиране за 6. клас?
  • Какви знания са нужни на учителите, за да водят уроците ко КМИТ за 6. клас?
  • Нужно ли е учителите да могат да пишат програми?
  • Езици за програмиране Python и JavaScript.
    • Предимства и недостатъци
  • Помощен сайт www.kmit.bg

9:30 – 12:00 ч.    Скриптов език за програмиране Python

Линк: Присъединете се към срещата

Език за програмиране Python
  • Особености
  • Среда за програмиране (редактор)
Тема 1
  • Извеждане и въвеждане на данни
  • Променливи
    • Име
    • Тип, стойност
    • Операции
  • Въвеждане на данни
Тема 2
  • Алгоритъм
  • Линеен алгоритъм
  • Разклонен алгоритъм
    • Условен оператор if, if else
      • Оформяне на блок от команди с „:
      • Оператори за сравнение

13:00 – 16:00 ч.    Скриптов език за програмиране JavaScript

Линк: Присъединете се към срещата

Език за програмиране JavaScript
  • Особености
  • Среда за програмиране (редактор)
Тема 1
  • Извеждане на данни
  • Променливи
    • Име, стойност
    • Задаване на стойности, оператор за присвояване.
    • Типове данни (променливи)
      • Числа
      • Текст
      • Логически
  • Операции
    • Аритметични (с числа)
    • С текстове
  • Въвеждане на данни
Тема 2
  • Алгоритъм
  • Линеен алгоритъм
  • Разклонен алгоритъм
    • Условен оператор if, if else
      • Оформяне на блок от команди с „:
      • Оператори за сравнение
        • Булеви данни (true, false)

13.09.2022 г.

9:00 – 12:00 ч.    Скриптов език за програмиране Python

Линк: Присъединете се към срещата

Тема 3. Реализиране на цикличен алгоритъм
  • Запознаване с костенурката
    • Задачи за многоъгълници
    • Задачи за окръжност и кръг
  • Задачи за цикъл без графика
    • Синтаксис на range()
Тема 4. Създаване на герой и програмиране на състоянието му
  • Външност на герой (костенурка)
    • Добавяне на изображение
  • Позициониране на костенурка
  • Генериране на случайни числа
  • Функция
    • Без параметри
    • С параметри
Тема 5. Проекти

13:00 – 16:00 ч.    Скриптов език за програмиране JavaScript

Линк: Присъединете се към срещата

Тема 3. Реализиране на цикличен алгоритъм
  • Запознаване с костенурката
    • Задачи за многоъгълници
    • Задачи за окръжност и кръг
  • Задачи за цикъл без графика
    • Синтаксис на for()
Тема 4. Функция
  • Нужда от подпрограми
  • Създаване на подпрограма без параметър
  • Създаване на подпрограма с параметър
    • Добавяне на параметри към вече съществуваща подпрограма (функция)
Тема 5. Създаване на герой и програмиране на състоянието му
  • Преглед на готови герои в подбрана среда и възможности за тяхното управление
Тема 6. Проекти

За участие в уебинара не е нужно да ползвате MS акаунт от МОН. Можете да се присъедините с всякакъв e-mail като гост.