Записи от събитието
Програма
за уебинара на 12.09. – 13.09.2022 г.
12.09.2022 г.
9:00 – 9:30 ч. Откриване
Линк: Присъединете се към срещата
Водещ: Людмил Бонев
Въпроси:
- Какво се очаква от учениците в уроците по компютърно моделиране за 6. клас?
- Какви знания са нужни на учителите, за да водят уроците ко КМИТ за 6. клас?
- Нужно ли е учителите да могат да пишат програми?
- Езици за програмиране Python и JavaScript.
- Предимства и недостатъци
- Помощен сайт www.kmit.bg
9:30 – 12:00 ч. Скриптов език за програмиране Python
Линк: Присъединете се към срещата
Език за програмиране Python
- Особености
- Среда за програмиране (редактор)
Тема 1
- Извеждане и въвеждане на данни
- Променливи
- Име
- Тип, стойност
- Операции
- Въвеждане на данни
Тема 2
- Алгоритъм
- Линеен алгоритъм
- Разклонен алгоритъм
- Условен оператор if, if else
- Оформяне на блок от команди с „:“
- Оператори за сравнение
- Условен оператор if, if else
13:00 – 16:00 ч. Скриптов език за програмиране JavaScript
Линк: Присъединете се към срещата
Език за програмиране JavaScript
- Особености
- Среда за програмиране (редактор)
Тема 1
- Извеждане на данни
- Променливи
- Име, стойност
- Задаване на стойности, оператор за присвояване.
- Типове данни (променливи)
- Числа
- Текст
- Логически
- Операции
- Аритметични (с числа)
- С текстове
- Въвеждане на данни
Тема 2
- Алгоритъм
- Линеен алгоритъм
- Разклонен алгоритъм
- Условен оператор if, if else
- Оформяне на блок от команди с „:“
- Оператори за сравнение
- Булеви данни (true, false)
- Условен оператор if, if else
13.09.2022 г.
9:00 – 12:00 ч. Скриптов език за програмиране Python
Линк: Присъединете се към срещата
Тема 3. Реализиране на цикличен алгоритъм
- Запознаване с костенурката
- Задачи за многоъгълници
- Задачи за окръжност и кръг
- Задачи за цикъл без графика
- Синтаксис на range()
Тема 4. Създаване на герой и програмиране на състоянието му
- Външност на герой (костенурка)
- Добавяне на изображение
- Позициониране на костенурка
- Генериране на случайни числа
- Функция
- Без параметри
- С параметри
Тема 5. Проекти
13:00 – 16:00 ч. Скриптов език за програмиране JavaScript
Линк: Присъединете се към срещата
Тема 3. Реализиране на цикличен алгоритъм
- Запознаване с костенурката
- Задачи за многоъгълници
- Задачи за окръжност и кръг
- Задачи за цикъл без графика
- Синтаксис на for()
Тема 4. Функция
- Нужда от подпрограми
- Създаване на подпрограма без параметър
- Създаване на подпрограма с параметър
- Добавяне на параметри към вече съществуваща подпрограма (функция)
Тема 5. Създаване на герой и програмиране на състоянието му
- Преглед на готови герои в подбрана среда и възможности за тяхното управление
Тема 6. Проекти
За участие в уебинара не е нужно да ползвате MS акаунт от МОН. Можете да се присъедините с всякакъв e-mail като гост.